ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Ενδιαφέρον από επενδυτές λόγω χαμηλών τελών
Τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Καρπάθου, Αστυπάλαιας και Καλύμνου, περιλαμβάνονται στη λίστα των 40 αεροδρομίων που βαίνουν ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση. Ηδη ετοιμάζεται ο διαγωνισμός από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω και Καρπάθου, ως διεθνή, θα ιδιωτικοποιηθούν με άλλους όρους από τα αεροδρόμια Καρπάθου και Αστυπάλαιας που ανήκουν στην κατηγορία των Περιφερειακών Αεροδρομίων. Όλα θα εξελιχθούν το Α΄ εξάμηνο του έτους.
Οι αρμόδιοι για το σχέδιο αξιοποίησης των αεροδρομίων εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη του διαγωνισμού, καθώς –όπως σημειώνει αρμόδιο στέλεχος- «για τις υποδομές το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών είναι πιο χειροπιαστό».
Για 30 χρόνια
Οι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα, η κυπριακή J&P Αβαξ του Δάκη Ιωάννου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη και η Intrakat του Σωκράτη Κόκκαλη «διψούν» για νέα έργα. Πόσο μάλλον όταν οι διαγωνισμοί αναφέρονται στην κατασκευή και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων για 30 χρόνια.
Οι ελληνικές εταιρίες πιθανότατα θα συνασπιστούν με ξένες όπως η γαλλική Vinci (μετέχει, μεταξύ άλλων, στο Ρίο-Αντίρριο και την Ολυμπία Οδό) και η γερμανική Hochtief (διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, το «Ελ. Βενιζέλος» και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου). Τι εξελίξεις παρακολουθούν ακόμη η γαλλική Bouygues, η ολλανδική Archirodon Group και η ισπανική Dragados.
Όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα θα χρειαστεί να συνασπιστούν και με εταιρίες διαχείρισης αεροδρομίων, οι οποίες διαθέτουν τεχνογνωσία.
Μ’ αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και θα εξορθολογιστούν τα τέλη, με τη φιλοδοξία να μετατραπούν σε «πόλους» ανάπτυξης για την περιφέρεια, αλλά και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Σημειώνεται ότι στην Τουρκία, έχουν ιδιωτικοποιηθεί πέντε αεροδρόμια, ενώ ακολουθούν και άλλα, όπως των Μούγλων και της Αττάλειας.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια, παρά το γεγονός ότι χρειάζονται πολλές παρεμβάσεις, έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Τα χαμηλά τέλη. Εδώ και δύο χρόνια, από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο, οι αεροπορικές εταιρίες δεν πληρώνουν καθόλου τέλη προσγείωσης, παραμονής και απογείωσης στα περιφερειακά αεροδρόμια. «Γενναίες» εκπτώσεις κατά 50% απολαμβάνουν και τους μήνες Ιανουάριο –Μάρτιο. Μάλιστα, στα περιφερειακά αεροδρόμια που είναι ενταγμένα στο καθεστώς των άγονων γραμμών δεν καταβάλλεται ούτε το «τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων».
Ενδιαφέρον για έντονη δραστηριοποίηση έχουν εκφράσει κατά καιρούς αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, όπως η Ryan air που συζητά τη δημιουργία μικρής βάσης στη Θεσσαλονίκη.
http://www.rodosalarm.gr/index.php/reportaz/917-2012-02-07-03-24-53
Ενδιαφέρον από επενδυτές λόγω χαμηλών τελών
Τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Καρπάθου, Αστυπάλαιας και Καλύμνου, περιλαμβάνονται στη λίστα των 40 αεροδρομίων που βαίνουν ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση. Ηδη ετοιμάζεται ο διαγωνισμός από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω και Καρπάθου, ως διεθνή, θα ιδιωτικοποιηθούν με άλλους όρους από τα αεροδρόμια Καρπάθου και Αστυπάλαιας που ανήκουν στην κατηγορία των Περιφερειακών Αεροδρομίων. Όλα θα εξελιχθούν το Α΄ εξάμηνο του έτους.
Οι αρμόδιοι για το σχέδιο αξιοποίησης των αεροδρομίων εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη του διαγωνισμού, καθώς –όπως σημειώνει αρμόδιο στέλεχος- «για τις υποδομές το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών είναι πιο χειροπιαστό».
Για 30 χρόνια
Οι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα, η κυπριακή J&P Αβαξ του Δάκη Ιωάννου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη και η Intrakat του Σωκράτη Κόκκαλη «διψούν» για νέα έργα. Πόσο μάλλον όταν οι διαγωνισμοί αναφέρονται στην κατασκευή και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων για 30 χρόνια.
Οι ελληνικές εταιρίες πιθανότατα θα συνασπιστούν με ξένες όπως η γαλλική Vinci (μετέχει, μεταξύ άλλων, στο Ρίο-Αντίρριο και την Ολυμπία Οδό) και η γερμανική Hochtief (διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, το «Ελ. Βενιζέλος» και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου). Τι εξελίξεις παρακολουθούν ακόμη η γαλλική Bouygues, η ολλανδική Archirodon Group και η ισπανική Dragados.
Όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα θα χρειαστεί να συνασπιστούν και με εταιρίες διαχείρισης αεροδρομίων, οι οποίες διαθέτουν τεχνογνωσία.
Μ’ αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και θα εξορθολογιστούν τα τέλη, με τη φιλοδοξία να μετατραπούν σε «πόλους» ανάπτυξης για την περιφέρεια, αλλά και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Σημειώνεται ότι στην Τουρκία, έχουν ιδιωτικοποιηθεί πέντε αεροδρόμια, ενώ ακολουθούν και άλλα, όπως των Μούγλων και της Αττάλειας.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια, παρά το γεγονός ότι χρειάζονται πολλές παρεμβάσεις, έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Τα χαμηλά τέλη. Εδώ και δύο χρόνια, από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο, οι αεροπορικές εταιρίες δεν πληρώνουν καθόλου τέλη προσγείωσης, παραμονής και απογείωσης στα περιφερειακά αεροδρόμια. «Γενναίες» εκπτώσεις κατά 50% απολαμβάνουν και τους μήνες Ιανουάριο –Μάρτιο. Μάλιστα, στα περιφερειακά αεροδρόμια που είναι ενταγμένα στο καθεστώς των άγονων γραμμών δεν καταβάλλεται ούτε το «τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων».
Ενδιαφέρον για έντονη δραστηριοποίηση έχουν εκφράσει κατά καιρούς αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, όπως η Ryan air που συζητά τη δημιουργία μικρής βάσης στη Θεσσαλονίκη.
http://www.rodosalarm.gr/index.php/reportaz/917-2012-02-07-03-24-53
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου