Το 5ο Γυμνάσιο ξαναφέρνει το Ecomobility στη Ρόδο


Το πρόγραμμα οικολογικής μετακίνησης ξανά στη Ρόδο– Αύριο η παρουσίαση στο αμφιθέατρο του σχολείου (Λονδίνου & Μόσχας, Ροδίνι) στις 18.00
Για ένατη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα ECOMOBILITY υλοποιείται στη νέα σχολική χρονιά και έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα σε πανελλαδική κλίμακα. Δικαίωμα συμμετοχής, έχουν οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και συγκεκριμένα,
μία ομάδα από κάθε γυμνάσιο, που αποτελείται από 6 έως 8 μαθητές. Το Ecomobility βασίζεται στην αυτενέργεια των εφήβων και την εθελοντική προσφορά, όπως συμβαίνει και με όλους τους συνεργαζόμενους και εμπλεκόμενους φορείς.

To 5o Γυμνάσιο στο Ροδίνι

Οι μαθητές διαπίστωσαν πολλές περιπτώσεις παράνομου παρκάρισματος
Είναι μία περιβαλλοντική εκστρατεία ευαισθητοποίησης των εφήβων που δημιουργήθηκε πριν οκτώ χρόνια μετά από μία αξιόλογη μελέτη που διενήργησε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ο.Δ.Ε.& Μ.Ε. (MBA) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το πρόγραμμα εκπονείται από το Ecocity, Αστική Εταιρία μη Κερδοσκοπική που ασχολείται με θέματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.

Σκηνές καθημερινής τρέλας
Το ECOMOBILITY ζητά από τους μαθητές να ερευνήσουν τα προβλήματα της περιοχής τους σε τοπικό επίπεδο (δήμος, γειτονιά, χωριό, νησί) που δημιουργούνται από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να εντοπίσουν ελλείψεις, κακοτεχνίες, να κάνουν έρευνα στο σχολείο, στο σπίτι για τα προβλήματα που παρατηρούν γύρω τους, να σκεφτούν λύσεις/προτάσεις που θα βοηθήσουν σημαντικά την περιοχή που ζούνε και πηγαίνουν σχολείο.

Και τα μηχανάκια στο κόλπο
Στη Ρόδο συμμετέχει φέτος το 5ο Γυμνάσιο Ρόδου με μια ομάδα έξι κοριτσιών από το τμήμα Γ1 με υπεύθυνο καθηγητή τοΓιώργο Λιάπη, μουσικό. Η έρευνα των μαθητριών πραγματοποιήθηκε μέσα από ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις και φωτογραφίες. Τα προβλήματα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου ως προς την κυκλοφοριακή αγωγή των πολιτών, τις επιλογές τους στον τρόπο μετακίνησης, τη διάθεσή τους να αλλάξουν ή να συμμετάσχουν σε μία εκστρατεία, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τίθεται το ερώτημα κατά πόσο οι προτάσεις των ερωτηθέντων καθώς και των συνεντευξιαζόμενων εκπροσώπων φορέων μπορούν να βρουν υποστήριξη και αποδοχή στην υπάρχουσα νοοτροπία της πλειοψηφίας των πολιτών.
Η μεθοδολογία

Τα παιδιά συνέταξαν ένα ερωτηματολόγιο από 3 μέρη και 16 συνολικά ερωτήσεις που διένειμαν σε 54 ενήλικες, γονείς καθηγητές και άλλους πολίτες. Το πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου περιείχε 6 ερωτήσεις που διερευνούν πού ζουν και πού εργάζονται οι πολίτες, τι αποστάσεις διανύουν από και προς τη δουλειά τους και τι μέσα αξιοποιούν για τις μετακινήσεις τους. Επιχειρείται επίσης να γίνει και μια αξιολόγηση των διαφόρων μέσων μεταφοράς.

Το δεύτερο μέρος αποτελείται από 7 κλειστές ερωτήσεις που ζητάνε από τους ερωτώμενους να απαντήσουν εάν χρησιμοποιούν ποδήλατο, εάν αντιμετωπίζουν προβλήματα στις μετακινήσεις τους, εάν θέλουν να πεζοδρομηθεί το Μανδράκι , να βελτιωθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων, εάν μοιράζονται το αυτοκίνητο με άλλους και τέλος εάν καταγγέλλουν το παράνομο παρκάρισμα ή την είσοδο στη Μεσαιωνική Πόλη.

Παλιά Πόλη
Στο τρίτο μέρος του ερωτηματολογίου οι συμμετέχοντες απαντούν σε 3 ερωτήσεις σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούν τα μέσα μεταφοράς, τις λύσεις που προτείνουν και εάν θα συμμετείχαν σε μια εκστρατεία για οικολογικούς τρόπους μετακίνησης. Όπως λέμε παραπάνω συμπληρώθηκαν 54 ερωτηματολόγια και φυσικά τα συμπεράσματα θα παρουσιασθούν στην αυριανή παρουσίαση που θα γίνει στο αμφιθέατρο του σχολείου στις 6 μμ.

Συναισθήματα και συμπεράσματα
Τα παιδιά κουράστηκαν για να ολοκληρώσουν την εργασία κυρίως λόγω του φορτωμένου προγράμματος που έχουν. Έτσι υποχρεωτικά τα διάφορα καθήκοντα μοιράστηκαν ανάμεσα στα παιδιά ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι περισσότερες συναντήσεις της ομάδας γίνονταν Κυριακές. Αυτό βέβαια είναι πολύ συνηθισμένο στα ελληνικά σχολεία όπου τα παιδιά έχουν πολύ λίγο χρόνο για εργασίες εκτός σχολείου που πολλές φορές είναι σημαντικότερες από αυτά που διδάσκονται μέσα στο σχολείο.
Οι μαθήτριες βλέποντας το υλικό που συγκεντρώθηκε, κυρίως το οπτικό, εκνευρίστηκαν από την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της πόλης μας. Θεωρούν πως είναι αντιφατικό και μάταιο να ενθαρρύνεις τον κόσμο για παράδειγμα να περπατήσει στην πόλη όταν τα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν ακόμα και τα πεζοδρόμια. Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι η ευαισθητοποίηση από μόνη της πολλές φορές δε φτάνει εάν δε συνοδεύεται από ένα οργανωμένο κυκλοφοριακό σχέδιο και μελέτη.

http://www.rodosalarm.gr/index.php/i-alli-opsi/1193--5----ecomobility--

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More