Το... πάγιο αίτημα των τουριστικών πρακτόρων για άρση του καμποτάζ, ικανοποιήθηκε!
Μάλιστα με αφορμή την πλήρη άρση του καμποτάζ, οι τουριστικοί πράκτορες στην Ελλάδα (Hatta) κάνουν λόγο για τα μεγάλα οφέλη που θα προκύψουν στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του ελληνικού τουρισμού γενικότερα.
Παράλληλα, ο ΗΑΤΤΑ, επισημαίνει πως «θα κάνει διεθνώς γνωστή την άρση του καμποτάζ μέσω όλων των καναλιών που διαθέτει, προκειμένου να συμβάλλει στην άμεση ενημέρωση και κινητοποίηση του τουριστικού κλάδου», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Να θυμίσουμε, πως "Καμποτάζ" είναι ο νόμος που απαγορεύει σε ξένες εταιρίες κρουαζιερόπλοιων (με ξένη σημαία) να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν κόσμο στην Ελλάδα, παρέχοντας αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από πλοία ελληνικής σημαίας και ελληνικής πλοιοκτησίας, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας.
Το προστατευτικό για τα ελληνικά πληρώματα καθεστώς του καμποτάζ που ίσχυε μέχρι τώρα στην Ελλάδα προέβλεπε, ότι τα κρουαζιερόπλοια τα οποία έχουν υψωμένες σημαίες τρίτων χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορούν να παραλάβουν και να αποβιβάσουν έναν επιβάτη-τουρίστα στο ίδιο λιμάνι εντός της ελληνικής επικράτειας. Για παράδειγμα, επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου με σημαία Παναμά, μπορούν να μπουν στο πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά δεν μπορούν να βγουν και πάλι στον Πειραιά ή σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι στην Ελλάδα (κυκλική κρουαζιέρα).
Και βέβαια, ένα πρόσφατο παράδειγμα ήταν το κρουαζιερόπλοιου «Zenith», εταιρίας αμερικανικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας, που εκτελεί κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δίχως όμως να απασχολεί στο πλήρωμά του Έλληνες ναυτικούς, παρ' ότι δεν υποχρεούται τυπικά προς τούτο αφού φέρει σημαία της Ε.Ε.
Μάλιστα με αφορμή την πλήρη άρση του καμποτάζ, οι τουριστικοί πράκτορες στην Ελλάδα (Hatta) κάνουν λόγο για τα μεγάλα οφέλη που θα προκύψουν στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του ελληνικού τουρισμού γενικότερα.
Παράλληλα, ο ΗΑΤΤΑ, επισημαίνει πως «θα κάνει διεθνώς γνωστή την άρση του καμποτάζ μέσω όλων των καναλιών που διαθέτει, προκειμένου να συμβάλλει στην άμεση ενημέρωση και κινητοποίηση του τουριστικού κλάδου», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Να θυμίσουμε, πως "Καμποτάζ" είναι ο νόμος που απαγορεύει σε ξένες εταιρίες κρουαζιερόπλοιων (με ξένη σημαία) να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν κόσμο στην Ελλάδα, παρέχοντας αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από πλοία ελληνικής σημαίας και ελληνικής πλοιοκτησίας, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας.
Το προστατευτικό για τα ελληνικά πληρώματα καθεστώς του καμποτάζ που ίσχυε μέχρι τώρα στην Ελλάδα προέβλεπε, ότι τα κρουαζιερόπλοια τα οποία έχουν υψωμένες σημαίες τρίτων χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορούν να παραλάβουν και να αποβιβάσουν έναν επιβάτη-τουρίστα στο ίδιο λιμάνι εντός της ελληνικής επικράτειας. Για παράδειγμα, επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου με σημαία Παναμά, μπορούν να μπουν στο πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά δεν μπορούν να βγουν και πάλι στον Πειραιά ή σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι στην Ελλάδα (κυκλική κρουαζιέρα).
Και βέβαια, ένα πρόσφατο παράδειγμα ήταν το κρουαζιερόπλοιου «Zenith», εταιρίας αμερικανικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας, που εκτελεί κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δίχως όμως να απασχολεί στο πλήρωμά του Έλληνες ναυτικούς, παρ' ότι δεν υποχρεούται τυπικά προς τούτο αφού φέρει σημαία της Ε.Ε.
http://www.cityofpetaloudes.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7217:ikanopoiisi-stous-touristikous-praktores-gia-tin-pliri-arsi-tou-kampotaz&catid=36:epikairotita&Itemid=242
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου