Καθορισμός της διοικητικής διαδικασίας καταγραφής επιδόματος ΑμεΑ

ΚΥΑ ΔΟΛΚΕΠ/Φ15/35/οικ. 27458/29.12.2011 (ΦΕΚ 3046/30.12.2011 τεύχος Β’)
Καθορισμός της διοικητικής διαδικασίας καταγραφής των δικαιούχων επιδόματος αναπηρίας (τυφλότητα, κωφαλαλία, τετραπληγία, παραπληγία, ακρωτηριασμός σε ασφαλισμένους του Δημοσίου και ανασφαλίστους, βαριά νοητική καθυστέρηση, εγκεφαλική παράλυση, βαριά αναπηρία, συγγενή αιμολυτική αναιμία, συγγενή αιμορραγική διάθεση, Σ.Ε.Α.Α, νόσο του
Χάνσεν και επίδομα κίνησης), δικαιούχων επιδόματος απροστάτευτων ανηλίκων, δικαιούχων επιδόματος ομογενών, δικαιούχων επιδόματος στεγαστικής συνδρομής συνταξιούχων υπερηλίκων ΟΓΑ και δικαιούχων διατροφικού επιδόματος νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων, η οποία διεκπεραιώνεται μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).


ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του ν. 3013/2002 «Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 102/Α'/01-05-2002), όπως ισχύει.

2.Του άρθρου 8 του ν. 3242/2004 (ΦΕΚ 102/Α'/24-05-2004) «Ρυθμίσεις για την οργάνωση και λειτουργία της Κυβέρνησης, τη διοικητική διαδικασία και τους Ο.Τ.Α.».

3.Του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 « Σχέσεις Κράτους- Πολίτη, καθιέρωση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 75/Α'/11-06-1986).

4.Της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 45/Α'/09-03-1999).

5.Το Π.Δ. 65/2011 (ΦΕΚ 147Α) «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία: α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, συγχώνευση των Υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και μεταφορά στον Πρωθυπουργό των Γενικών Γραμματειών Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς».

6.Το Π.Δ. 110/2011(ΦΕΚ 243Α') «Διορισμός Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

7.Της αριθμ. 23564/25-11-2011(ΦΕΚ 2741Β') απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με θέμα «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνο Ρόβλια και Παντελή Τζωρτζάκη»

8.Το άρθρο 15 του ν. 3448/2006 (ΦΕΚ 57/Α/15-3-2006) «Για την περαιτέρω χρήση των πληροφοριών του δημοσίου τομέα και τη ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης».

9.Της υπ' αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α1/18368/01-10-2002 (Φ.Ε.Κ.1276/ Β') απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Διοίκησης και Αποκέντρωσης «Καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου της Υπεύθυνης Δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75/Α/11-06-1986)».

10.Του άρθρου 23 παράγραφος 2 του ΠΔ 95/2000 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας» (ΦΕΚ 76 Α') όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 18 του Ν. 4025/2011 (ΦΕΚ 228 Α').

11.Της αριθ. 130342/25-11-2011 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ανάθεση Αρμοδιοτήτων του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στον Υφυπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Μάρκο Μπόλαρη» (ΦΕΚ 2741B')

12.Του άρθρου 18 του Ν. 4025/2011 (ΦΕΚ 228 Α'), σύμφωνα με το οποίο «Στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης τηρείται ενιαίο Εθνικό Μητρώο δικαιούχων των κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων. Στο Μητρώο αυτό καταχωρούνται οι δικαιούχοι του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, του επιδόματος απόλυτης αναπηρίας, της σύνταξης ανασφαλίστων υπερηλίκων, της προνοιακής σύνταξης, του επιδόματος ανεργίας, του επιδόματος στήριξης ειδικών κατηγοριών ανέργων, των οικογενειακών επιδομάτων του ΟΑΕΔ και των επιδομάτων μητρότητας, των οικογενειακών επιδομάτων σε πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες και της εφάπαξ παροχής, των επιδομάτων ασθενείας, των επιδομάτων ατόμων με αναπηρίες, του επιδόματος ενοικίου, των οικογενειακών επιδομάτων από το Δημόσιο και των οικογενειακών επιδομάτων συνταξιούχων από τα ασφαλιστικά ταμεία.

13.Το με αριθμό πρωτ. 141/20-12-2011 έγγραφο του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Παντελή Τζωρτζάκη.

14.Την ανάγκη καταγραφής σε ενιαία ηλεκτρονική βάση δεδομένων των δικαιούχων επιδόματος αναπηρίας (τυφλότητα, κωφαλαλία, τετραπληγία, παραπληγία, ακρωτηριασμός σε ασφαλισμένους του Δημοσίου και ανασφαλίστους, βαριά νοητική καθυστέρηση, εγκεφαλική παράλυση, βαριά αναπηρία, συγγενή αιμολυτική αναιμία, συγγενή αιμορραγική διάθεση, Σ.Ε.Α.Α, νόσο του Χάνσεν και επίδομα κίνησης), δικαιούχων επιδόματος απροστάτευτων ανηλίκων, δικαιούχων επιδόματος ομογενών, δικαιούχων επιδόματος στεγαστικής συνδρομής συνταξιούχων υπερηλίκων ΟΓΑ και δικαιούχων διατροφικού επιδόματος νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων, προς τον σκοπό της δημιουργίας Εθνικού Μητρώου δικαιούχων κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων, το οποίο είναι αναγκαίο για την άσκηση δημόσιου ελέγχου κοινωνικών παροχών.

15.Το γεγονός ότι με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης παρέχεται άμεσα η δυνατότητα παρακολούθησης από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αναλυτικών και συγκεντρωτικών στοιχείων, προκειμένου να διασφαλιστεί ο ορθολογικός σχεδιασμός και η οικονομική βιωσιμότητα της προνοιακής πολιτικής προς όφελος των δικαιούχων.

16.Το γεγονός ότι από την έκδοση της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:

1.Η καταγραφή των δικαιούχων επιδόματος αναπηρίας (τυφλότητας, κωφαλαλίας, τετραπληγίας, παραπληγίας, ακρωτηριασμού σε ασφαλισμένους του Δημοσίου και ανασφαλίστους, βαριάς νοητικής καθυστέρησης, εγκεφαλικής παράλυσης, βαριάς αναπηρίας, συγγενούς αιμολυτικής αναιμίας, συγγενούς αιμορραγικής διάθεσης, Σ.Ε.Α.Α, νόσου του Χάνσεν και επιδόματος κίνησης), δικαιούχων επιδόματος απροστάτευτων ανηλίκων, δικαιούχων επιδόματος ομογενών, δικαιούχων επιδόματος στεγαστικής συνδρομής συνταξιούχων υπερηλίκων ΟΓΑ και δικαιούχων διατροφικού επιδόματος νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων, πραγματοποιείται μόνο μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Η υποβολή αιτήσεων μέσω των ΚΕΠ ξεκινά στις 1-2-2012 και ολοκληρώνεται στις 16-3-2012.

2.Τα ΚΕΠ είναι αρμόδια αποκλειστικά και μόνο για την καταγραφή των δικαιούχων της παραγράφου 1 της παρούσας.

3.Για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας συμπληρώνεται ηλεκτρονική αίτηση με διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος των ΚΕΠ e-kep ermis.

4.Όλα τα απαραίτητα έγγραφα και οδηγίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αποστέλλονται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ημέρες πριν την ημερομηνία έναρξης διεκπεραίωσης της διαδικασίας από τα ΚΕΠ. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών της εφαρμογής e-kep ermis κατά την υποβολή της αίτησης, διατίθεται, το αργότερο 15 ημέρες πριν την έναρξη υποβολής αιτήσεων στα ΚΕΠ, από το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εγχειρίδιο χρήσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και τυχόν οδηγίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας.

5.Για την παροχή άμεσης βοήθειας στους υπαλλήλους των ΚΕΠ σε περιπτώσεις τεχνικών προβλημάτων κατά την εφαρμογή της διαδικασίας θα χρησιμοποιηθεί η υπάρχουσα Τεχνική Υποστήριξη για τις εφαρμογές των ΚΕΠ που λειτουργεί στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και εξυπηρετεί όλα τα ΚΕΠ στο σύνολο τους. Για την παροχή άμεσης βοήθειας στους υπαλλήλους των ΚΕΠ σε περιπτώσεις άλλων προβλημάτων κατά την εφαρμογή της διαδικασίας, συνιστάται στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στη Διεύθυνση Προστασίας Ατόμων με Αναπηρία, στο Τμήμα (Π3α) «Οργάνωσης και Λειτουργίας Δομών και προγραμμάτων αυξημένης φροντίδας», κέντρο τηλεφωνικής υποστήριξης (help desk) με αριθμό κλήσης που θα καθοριστεί. Η λειτουργία του κέντρου αυτού αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης.

6.Με μέριμνα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι δικαιούχοι της παραγράφου 1 ενημερώνονται με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο, για τα έγγραφα που υποχρεούνται να επιδείξουν, τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν για την καταγραφή τους και για το χρονικό διάστημα που υποχρεούνται να προσέλθουν στα ΚΕΠ. Ο δικαιούχος προκειμένου να καταστεί δυνατή η καταγραφή του υποχρεούται να επιδείξει τα κάτωθι έγγραφα στον υπάλληλο του ΚΕΠ:

α) Έγγραφο αποδεικτικό της ταυτότητας του και συγκεκριμένα: α) Για τους Έλληνες πολίτες είναι υποχρεωτική η επίδειξη του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας και για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις η ταυτότητα της υπηρεσίας τους. β) Για τους Ομογενείς Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς, γ) Για τους πολίτες κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαβατήριο εν ισχύ δ) Για τους πολίτες χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο απαιτείται άδεια διαμονής, ε) Για τους Αλλοδαπούς πρόσφυγες στους οποίους έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άσυλο, «Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Αλλοδαπού Πολιτικού Φυγάδα» και «Άδεια Παραμονής Αλλοδαπού», στ) Για τους αλλοδαπούς στους οποίους δεν έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα «Ειδικό Δελτίο υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωρισθεί ως Πρόσφυγας», ζ) Για τους αλλοδαπούς που διαμένουν στην Ελλάδα Άδεια Διαμονής Ενιαίου Τύπου ή Άδεια Παραμονής Αλλοδαπού.

β) Το εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος οικ. Έτους 2010 ή 2011 ή βεβαίωση απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.). Αν ο δικαιούχος δεν διαθέτει Α.Φ.Μ. θα πρέπει να απευθυνθεί στη Δ.Ο.Υ. που υπάγεται για να λάβει βεβαίωση απόδοσης Α.Φ.Μ.

γ) Οποιοδήποτε έγγραφο στοιχείο από το οποίο να προκύπτει ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).

δ) Επίδειξη της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου λογαριασμού πληρωμών ή αντίστοιχης κάρτας του λογαριασμού ή απλού φωτοαντίγραφου αυτών, που θα τηρείται σε πιστωτικό ίδρυμα ή γραφείο ταχυδρομικών επιταγών (ΕΛΤΑ) με δικαίωμα επιλογής από το δικαιούχο, όπου θα αναγράφεται ο αριθμός ΙΒΑΝ. Ο λογαριασμός πληρωμών μπορεί να είναι Ατομικός ή Κοινός με άλλα πρόσωπα με την προϋπόθεση το πρώτο όνομα του λογαριασμού να είναι του δικαιούχου του επιδόματος.

ε) Αναγνωριστική απόφαση δικαιούχου του δήμου ή περιφέρειας ή νομαρχίας σχετικά με τη χορήγηση του επιδόματος.

στ) Απόκομμα πληρωμής επιδόματος από τα ΕΛΤΑ για όσους δικαιούχους το διαθέτουν.

Αν ο δικαιούχος αδυνατεί να προσέλθει στα ΚΕΠ, τότε η καταγραφή του θα γίνει από τρίτο πρόσωπο. Ο εκπρόσωπος του δικαιούχου θα πρέπει οπωσδήποτε να επιδείξει, εκτός από τα ανωτέρω δικαιολογητικά, τα υπό στοιχεία α και γ που αφορούν τον ίδιο για την καταγραφή των στοιχείων του εκπροσώπου. Επιπλέον θα επιδείξει συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο το οποίο να έχει χορηγηθεί κατά το χρονικό διάστημα των προηγούμενων 6 μηνών ή εξουσιοδότηση θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής η οποία να έχει χορηγηθεί κατά το χρονικό διάστημα των προηγούμενων 30 ημερών ή απόφαση Δικαστηρίου για διορισμό του ως νομίμου εκπροσώπου του δικαιούχου (επίτροπος ή δικαστικός συμπαραστάτης). Προκειμένου για ανήλικο η καταγραφή θα γίνει από έναν από τους γονείς του με επίδειξη της ληξιαρχικής πράξης γεννήσεώς του.

7.Η προσέλευση των δικαιούχων στα ΚΕΠ θα πραγματοποιηθεί με ομαδοποίηση που θα υποδείξει το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

8.Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της ηλεκτρονικής καταγραφής του δικαιούχου από τον υπάλληλο του ΚΕΠ ο δικαιούχος θα λαμβάνει αποδεικτικό καταγραφής που θα περιέχει έναν μοναδικό αριθμό καταγραφής του. Η επίδειξη των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τον δικαιούχο για την καταγραφή του από τον υπάλληλο στο ΚΕΠ και η χορήγηση του μοναδικού αριθμού καταγραφής του επέχει θέσει υπεύθυνης δήλωσης και η ψευδής δήλωση στοιχείων αποτελεί ποινικό αδίκημα. Η επαλήθευση των δηλούμενων στοιχείων θα πραγματοποιηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Για την επιβεβαίωση των στοιχείων των δικαιούχων που θα συλλεχθούν μέσω της καταγραφής οι αρμόδιες υπηρεσίες δύνανται να ζητήσουν από τους δικαιούχους της παραγράφου 1 ή τους νομίμους αντιπροσώπους τους τα δικαιολογητικά που επέδειξαν, όπως αυτά περιγράφονται στην παρούσα. Προς τούτο υποχρεούνται να φυλάσσουν αυτά για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους.

9.Η απογραφή των δικαιούχων της παραγράφου 1 δύναται να επαναληφθεί προς επικαιροποίηση των στοιχείων των δικαιούχων κατόπιν εγγράφου του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και έγγραφης σύμφωνης γνώμης της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας των ΚΕΠ ως προς το χρόνο έναρξης και τη διάρκειας της διαδικασίας,

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Δεκεμβρίου 2011

ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ

ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More