Web εργαλεία για άμεση χρήση στη σχολική τάξη

school education
Αναδημοσίευση από το OSArena.net
Το θέμα της μόρφωσης και της παιδείας, είναι κάτι που τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι άνθρωποι, συνειδητοποιούν πως δεν πάει καλά, μα ούτε και σωστά. Από την μια, το δικαίωμα στη μόρφωση, έχει πλέον γίνει εμπορικό και ουσιαστική πρόσβαση σε αυτή, θα έχουν σύντομα, μόνο οι κατέχοντες. Αυτό άλλωστε, συμβαίνει ήδη σε αρκετές χώρες. Ιδιαίτερα στην ελλάδα που ακόμα και η παιδεία, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και χωρίς υποδομή (όπως τα πάντα σε αυτό το κράτος, με εξαίρεση την διαφθορά των κατεχόντων και υψηλόβαθμων), βλεπουμε πολλές φορές το αποτέλεσμα αυτών, με νομοθετήματα και αποφάσεις που στους μονούς που κάνουν κακό, είναι οι μαθητές και φοιτητές.
Από την άλλη, το ίδιο το σύστημα, έχει φτιάξει έτσι την παιδεία, ώστε το μόνο που να υπάρχει, είναι εκπαίδευση και όχι μόρφωση. Μυαλά που θα πρέπει να σκέφτονται στα δεδομένα του καπιταλισμού και με ανθρώπους που από την παιδική τους ηλικία, θα πρέπει να μαθαίνουν να είναι καλοί φορολογούμενοι καταναλωτές. Οδηγούμαστε στην εκπαίδευση του Martx, δηλαδή.
Τα πάντα σε μεγάλο βαθμό, εξαρτιούνται από τους δάσκαλους και καθηγητές που διδάσκουν στα σχολεία και πανεπιστήμια, ώστε να σπείρουν σπόρους (αμφιβολίας) στα παιδιά, προκειμένου κάποιοι από αυτούς να βλαστήσουν αργότερα, Ρόλο βέβαια παίζει και η οικογένεια η το στενό περιβάλλον και ουσιαστικό νόημα της μάθησης, μπορεί να έρθει, πια, μόνο με την αυτοδιδαχή. Σε όλο αυτό, έχει μεγάλη σημασία, να εμπεδωθεί, πρώτα απ’ όλα από τους ίδιους τους δασκάλους/καθηγητές, πως για την μάθηση που μεταλαμπαδεύουν στα παιδιά, θα πρέπει να έχουν πρωτίστως Ανοιχτά Μυαλά και σαν εργαλείο, τον Ανοιχτό Κώδικα, καθώς εκεί υπάρχουν πραγματικές βάσεις και συνεχής εξέλιξη.
Φυσικά και οι ίδιοι οι μαθητές και σπουδαστές, οι οποίοι είναι στην πλειοψηφία τους υγιώς σκεπτόμενα άτομα και να γίνουν Ανυπάκοοι Μαθητές και ΜΗ παραδοσιακοί σπουδαστές.
Η Μαθητική Εκπαίδευση στην ελλάδα και το Ελεύθερο Λογισμικό, επαφίενται μόνο σε ατομικές η συλλογικές πρωτοβουλίες της Κοινότητας Ανοιχτού Λογισμικού, ενώ οι “ιθύνοντες” και οι κυβερνώντες, φροντίζουν ακόμα και τώρα για τις μίζες και την μηδενική βάση, ώστε να επέλθει μια ουσιαστική υποδομή στο θέμα της παιδείας (ασχέτως, αν σε άλλες χώρες που ήδη έχουν περάσει από τις συμπληγάδες του καπιταλισμού και του ΔΝΤ, οι λύσεις τους για το θέμα, είναι το Ανοιχτό Λογισμικό).
Βέβαια, όπως είπαμε, αυτό θέλει σωστή βάση και χειραφέτηση, καθώς το σύστημα έχει διαφθαρεί τόσο που ακόμα και στα πανεπιστήμια, γίνεται, το ακριβώς αντίθετο από αυτά που πρεσβεύουν και διδάσκουν. Και επειδή οι κυβερνήσεις (όσο τις εκλεγούμε και τους επιτρέπουμε να υπάρχουν), δεν θέλουν να μάθουν, δεν ενδιαφέρονται για τον καθημερινό άνθρωπο.
Πρέπει με κάθε τρόπο οι κοινωνίες και ιδιαίτερα τα παιδιά, μαθητές και σπουδαστές, να εμπεδώσουν το Open Data Ηandbook η Εγχειρίδιο Ανοικτών Δεδομένων.
Και επειδή το θέμα, με πονάει και ξέφυγα, μπορείτε με κάποια αναζήτηση στο osarena, να βρείτε πολλά περισσότερα, γύρω από το θέμα της παιδείας, εκπαίδευσης, του Ανοιχτού Λογισμικού και λογισμικό για παιδιά όλων των ηλικιών (πχ: εκπαιδευτικά παιχνίδια η πληροφορικά συστήματα για μαθητές και σπουδαστές, e-Learning λογισμικά, λογισμικά για δυσλεξία (και για παιδιά και για ενήλικες), λογισμικά για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύ-πολύ ακόμα υλικό για παιδιά. Για ΟΛΑ τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, καθώς δικαίωμα στην μάθηση έχουν ΟΛΟΙ.
Λαμβάνοντας λοιπόν πως μέσα από το παιχνίδι η πιο διασκεδαστικούς τρόπους το μάθημα μπορεί να γίνει πιο ενδιαφέρον, είναι σημαντικό να χρησιμοποιούνται τεχνολογιες της εποχής, μιλώντας πάντα για τεχνολογία.
Μια καλή τέτοια πρόταση έγινε από το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης (τον Μάιο του 2012), όπου τα παιδιά, δημιούργησαν μικρό manual για web 2.0 εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στην σχολική τάξη. Τα manuals έχουν ως βασικό τους στόχο να παρουσιάσουν τις βασικές δυνατότητες των web 2.0 εργαλείων, ενώ στο τέλος τους υπάρχουν τρεις προτάσεις για τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Μια σειρά πολύ καλών προτάσεων, με τις δυνατότητες που δίνει τo Web 2.0, με την HTML-5/WebGL.
-Τα εργαλεία τα οποία περιλαμβάνονται είναι τα εξής (σε κάποια, υπάρχουν παρουσιάσεις και αναφορές στοosarena, όπου δίνεται το σχετικό link, στα υπόλοιπα, το link της κεντρικής τους ιστοσελίδας):
  1. Pixlr (Επεξεργασία εικόνας).
    (από αυτό εμπνεύστηκε και η Android app Pixlr-o-matic)
  2. Kubbu (Δημιουργία σταυρολέξων, quiz κ.α.)
  3. Xtranormal (Δημιουργία animation video).
  4. Prezi (Δημιουργία παρουσιάσεων).
  5. Dipity (Δημιουργία χρονοδιαγραμμάτων).
  6. Voki (Δημιουργία χαρακτήρων που μιλούν).
  7. GoAnimate (Δημιουργία animation video).
  8. Mindomo (Δημιουργία εννοιολογικών χαρτών).
  9. Toondoo (Δημιουργία comic).
  10. Glogster (Δημιουργία ηλεκτρονικών posters).
  11. Zoho Challenge (Δημιουργία ενός quiz) (έχει σταματήσει η λειτουργία του, πρόκειται για ένα τμήμα της σουίτας γραφείου Zoho.).
To manual, είναι το παρακατω και μπορείτε να το διαβάσετε on-line, μα να το κατεβάσετε και στον υπολογιστή σας. Τα παραπάνω εργαλεία, μπορούν να δουλέψουν σε οπουδήποτε λειτουργικό σύστημα, καθώς είναι δικτυακά:

Συντάκτης: 
Πηγή: Osarena.net 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More