ΜΕΓΑΛΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Αν προχωρήσει και η δρομολόγηση πλοίου, τότε και τα δύο μέρη θα αποκομίσουν μεγάλα κέρδη!
Η απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με την Κύπρο και αντίστροφα βρίσκεται και πάλι στο τραπέζι των συζητήσεων, αλλά κανένας δεν μπορεί να προεξοφλήσει ποια θα είναι η κατάληξή τους, δεδομένου ότι και στο παρελθόν έγιναν προσπάθειες αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Το ίδιο ισχύει και με τη σύνδεση της Ρόδου με την Κύπρο και με πλοίο...
Οι συζητήσεις για την απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση Ρόδου – Κύπρου ξεκίνησαν χθες με την άφιξη στη Ρόδο του Κύπριου επιχειρηματία Νικολάου Βασιλείου που δραστηριοποιείται, μεταξύ άλλων και στον τομέα των αερομεταφορών. Η πρώτη επαφή του κ. Βασιλείου ήταν με τον δήμαρχο Ρόδου Στάθη Κουσουρνά και όπως έγινε γνωστό, θ’ ακολουθήσουν και άλλες με τους τοπικούς παράγοντες, καθώς και τους προέδρους των τουριστικών φορέων, αλλά και επαγγελματικών οργανώσεων.
Όλοι οι τοπικοί φορείς, όπως και στο παρελθόν, είναι υπέρμαχοι της απ’ ευθείας συγκοινωνιακής σύνδεσης Ρόδου – Κύπρου, τόσο με αεροπλάνα όσο και με πλοία, αλλά αυτή η βούληση, κατά ένα περίεργο τρόπο, ποτέ δεν ευοδώνεται. Και τούτο βέβαια συμβαίνει όχι τυχαία, αλλά διότι υπονομεύεται από συμφέροντα άλλων εταιριών που ξεκινούν από την Αθήνα και θέλουν να μονοπωλούν ολόκληρη την τουριστική και εμπορική αγορά της Κύπρου, η οποία μάλιστα είναι δυναμική και συνεχώς ανερχόμενη.
Παλαιότερα, αλλά για μικρό χρονικό διάστημα Ρόδος και Κύπρος είχαν απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση, αλλά στη συνέχεια διακόπηκε και εδώ και δύο χρόνια ξανάρχισε, όμως μέσω Ηρακλείου, γεγονός που παρουσίαζε δυσκολίες. Πρωτίστως, το θέμα αυτό ενδιαφέρει τη Ρόδο, διότι θα είναι μεγάλα τα οφέλη που θα αποκομίσει τόσο από τον τουριστικό τομέα, όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης εμπορικών σχέσεων, εφόσον υπάρξει σύνδεση και με πλοίο.
Σημειώνεται ότι οι Κύπριοι τρέφουν μεγάλη αγάπη για τη Ρόδο, έχουν αναπτύξει ευρύ φάσμα προσωπικών γνωριμιών και κοινωνικών σχέσεων, έχουν συγγενείς και φυσικά δεν μπορεί να παραβλεφθεί η πολυάριθμη κυπριακή παροικία στη Ρόδο.
Σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα η συγκοινωνία με την Κύπρο είναι αεροπορική και μόνο μέσω Αθηνών, γεγονός φυσικά που δεν διευκολύνει όσους θέλουν να έρθουν από την Κύπρο στη Ρόδο και αντιστρόφως. Μάλιστα, ως επισκέπτες οι Κύπριοι είναι από τους καλύτερους από κάθε άποψη. Δηλαδή η Ρόδος, την ώρα που κάνει …τεμενάδες σε διάφορες χώρες, δεν αξιοποιεί την Κυπριακή αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία ένας Κύπριος επισκέπτης αντιστοιχεί σε 2,7 Ολλανδούς, σε 1,5 Ιταλούς και 2 Γάλλους.
Σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα η συγκοινωνία με την Κύπρο είναι αεροπορική και μόνο μέσω Αθηνών, γεγονός φυσικά που δεν διευκολύνει όσους θέλουν να έρθουν από την Κύπρο στη Ρόδο και αντιστρόφως. Μάλιστα, ως επισκέπτες οι Κύπριοι είναι από τους καλύτερους από κάθε άποψη. Δηλαδή η Ρόδος, την ώρα που κάνει …τεμενάδες σε διάφορες χώρες, δεν αξιοποιεί την Κυπριακή αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία ένας Κύπριος επισκέπτης αντιστοιχεί σε 2,7 Ολλανδούς, σε 1,5 Ιταλούς και 2 Γάλλους.
Αλλά και σε επίπεδο εμπορικών ανταλλαγών τα οφέλη θα είναι επίσης μεγάλα, εάν υπάρχει έστω και ένα δρομολόγιο πλοίου την εβδομάδα. Με το ίδιο πλοίο θα διευκολύνονται και πολλοί ταξιδιώτες που δεν προτιμούν το αεροπλάνο, για διάφορους λόγους, ακόμη και λόγω κόστους.
Άραγε, το Επιμελητήριο Ρόδου δεν μπορεί να παρέμβει και να υλοποιήσει αυτά τα δύο ζητήματα, που άλλωστε ανήκουν στην αρμοδιότητά του;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου